לקוחות מבוזבזים

לקוחות מבוזבזים הם לקוחות קיימים, אשר פוטנציאל ההכנסה מהם לא ממוצה – ולכן הם אינם לקוחות אפקטיביים.

בכמה מתבטא הבזבוז הזה? מחקרים שונים מראים כי בחלק מן הארגונים "מתבזבז" עד 40% (!) מפוטנציאל ההכנסה כתוצאה מטיפול לא נכון בלקוחות. הבעיה: את הבזבוז הזה לא רואים בדו"חות הרגילים, הוא לא ניכר בהתנהלות הרגילה של הארגון, ולכאורה – הוא כלל לא קיים.

אנחנו, ב- ROI CUSTOMERS , פיתחנו מתודולוגיה ייחודית לאבחון ולזיהוי אותם לקוחות מבוזבזים – כמו גם מדיניות ברורה לטיפול בהם. הנה, על קצה המזלג, כמה "טיפוסים" אופייניים של לקוחות מבוזבזים. בטוח תזהה אותם גם בארגון שלך, ובקלות:

הלקוח הרדום

הוא נמצא ברשימת הלקוחות שלך שנים – אבל הוא לא פעיל במיוחד. הארגון יבחין בהיעדרו רק כשהוא יתעורר – אבל בחברה המתחרה, שסימנה אותו בתור "לקוח מבוקש".

הלקוח שהרים ידיים

הוא לקוח טוב! אבל הדרך בה הארגון התייחס אליו גרמה לו להרים ידיים ולוותר. וחבל: כי טאץ' של מנהל, או סתם יחס אישי היו הופכים אותו ללקוח אפקטיבי לאורך שנים.

הלקוח הלא מתאים

הארגון התאמץ מאוד כדי למכור לו את מוצר א' – אבל הוא בכלל מתאים יותר למוצר ב'. בזבוז גדול, כי הקשבה לסגנון החיים שלו היתה מוכרת לו את מוצר ב' שוב ושוב ושוב.

הלקוח שמוציא הרבה (אצל המתחרים)

הוא לקוח שלכם, אבל את רוב ההוצאה שלו בקטגוריה הוא מוציא דווקא אצל המתחרים. למה?

הלקוח שאף פעם לא יהיה לך

הוא יכול היה להיות לקוח שלך – אבל הוא שמע עליך דברים רעים מלקוחות אחרים שלך. הדרך היחידה לגרום לו להיות לקוח שלך, היא לשנות את מה שהאחרים אומרים עליך.

הלקוח היקר מדי

הארגון רואה בו לקוח פרימיום – ומשקיע בו רבות. אבל ניתוח קר של המספרים יגלה לך שהוא כלל לא שווה את ההשקעה, ואפילו עולה לך יותר ממה שהוא מכניס. בזבוז!