מי משפיע על הלקוחות שלך?

מהו הגורם המשפיע ביותר על החלטת הקניה של הלקוחות שלך?

הטלוויזיה? העיתונות? פעולות הגרילה למיניהן? אולי האינטרנט? ואולי, דווקא, הפרסום בנקודת המכירה – או טוב מזה: נציג המכירות בעצמו?

מתברר שאף אחד מאלה. מחקרים אחרונים הולכים ומבהירים מציאות שונה בתכלית: כיום, הגורם המשפיע ביותר על החלטת הקניה של הלקוח הוא הניסיון הקודם שלו, כלקוח – ושל לקוחות אחרים.

מדובר במהפך של ממש. אם במחקר של מקינזי משנת 2009 התגלה כי 44% מהחלטת הקניה מבוססת על ניסיון קודם, מחקר משנת 2011 הראה כי היום 75% מהחלטת הקניה מתבססת על "המלצה עצמית" ו"המלצות חברים".

מהפכה אמיתית בשיווק

המשמעות של נתונים אלה דרמטית במיוחד. מתברר שתמהיל השיווק הקיים, שהיה נכון עד לפני מספר שנים – כבר אינו תואם את המציאות. כיום, המדיום החשוב ביותר בפרסום ובשיווק הוא לא אחר מאשר …בסיס הלקוחות הקיים שלך.

למה?

• כי יש להם את ה- reach הגדול ביותר לקהל היעד הממוקד ביותר שלך: הם, ואנשים כמותם.
• כי הם מראש משוחדים לטובתך (הם לקוחותיך, לא?).
• כוח השכנוע שלהם חזק יותר משל כל פרסומת שתוכל להפיק.
• ה-CPT של השימוש בהם נמוך יותר מבכל מדיה אחרת.

עכשיו, בדוק כמה הוצאת על פרסום במדיה מסורתית – וכמה השקעת בלקוחות שלך. אנומליה? בהחלט. במיוחד כשכיום, באמצעות האינטרנט (פייסבוק, טוויטר, פורומים, טוקבקים) לכל לקוח יש כוח שבעבר היה שמור רק ל"מובילי דעת קהל".

המטרה: הפיכת הלקוחות לאפקטיביים

עם זאת, על מנת שהלקוחות יהפכו למדיום החזק ביותר שלך, עליך להעביר אותם תהליך שיהפוך אותם ללקוחות אפקטיביים – לקוחות בעלי השפעה רחבה על לקוחות אחרים.  וזו – אחת ההתמחויות המרכזיות שלנו, ב- ROI CUSTOMERS.

ברגע שזה יקרה, תראה איך הלקוחות הקיימים שלך הופכים לאנשי המכירות הטובים ביותר שלך, ומגייסים עבורך עוד ועוד לקוחות, ממעגלים קרובים ורחוקים אליהם.